saano

Amor. Vincit. Omnia.

Uppdatera mera...

Publicerad 2013-05-14 01:45:23 i Allmänt,

Jag är ju totalt värdelös på att uppdatera här (sorry)!
 
Har vart lite upptagen med att fixera ännu mer om min hud. Nu s.k. "Roa-huden".
Är inne på min 10e dag och känner redan av  vissa biverkningar.
 
Biverkningar so far:
 
  • Torra läppar - Har i vanliga fall inte problem med torra läppar. Men under kuren nu, så har jag torra läppar som flagnar lite. Smörjer på som in i helvete med Aloe Lips som innehåller Jojoba, Aloe Vera och Bivax. Vattenfri, vilket är superbra! Är seriöst beroende av den hihi.
  • Torr i ansiktet - Försöker nu undvika att tvätta ansiktet så ofta (tvättar morgon och kväll vid duschtillfället) och har skärt ner på tiden i duschen då jag börjat bli lite lätt flammig i ansiktet.
  • Torr i hårbotten - DET KLIAR NÅGOT SÅÅÅÅ FÖRFÄRLIGT!! Jag tror jag blir galen snart av allt kliande. Måste inskaffa ett slags mjukgörande och fuktande för håret(?) Tips på det? Just nu försöker jag köra med olivolja(kallpressad) i hårbotten.
  • Trötthet - Jag kan inte direkt skylla på Roaccutanet, men är så trött hela tiden. Sen kanske det beror på att jag inte är "lägga mig tidigt typen", utan går normalt och lägger mig vid 01-02 bara för att. Vaknar runt 09 på vardagarna. Men det är en biverkning så det kan ju vara det.
  • Ljuskänslig - Kisar lite mer än vanligt. Det behöver inte ens vara någon sol uppe, ändå är jag där och kisar. Inget ett par solglasögon inte kan fixa ;)

Thats about it for now.. I Think :)

Beställde hem produkter från Maria Åkerberg igår, så väntar på att få hem det den här veckan. Har nämligen slut på hela rubbet. Så jag ska officiellt testa Maria Åkerberg´s rengöring, återfuktningskräm samt Body scrub. Spännande! :) Recension om det kommer efter jag testat det ett tag..

 

Det är ju väldigt normalt att få en uppblossning när man startar kuren. Känner väl att jag kan ha fått någon extra finne. Inget som jag inte klarar av! Har en helt ny inställning nu när jag börjat min efterlängtade kur. " Det är ju snart över ". Yuupp, it will all be over soooon! I hope !

 

Nääh, nu är det nog dags to sleep. Känner hur ögonen inte orkar med min envishet mer haha :P
Så med det säger jag God natt and sweet sweet Dreams. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela